Week 10: Voertuigen
Dag mama's en papa's,
oma's en opa's,
tantes en nonkels,
Deze week was kort maar krachtig, met dezelfde hoeveelheid foto's als een normale week. Ik probeer telkens mijn best te doen om foto's te selecteren, maar deze cuties staan gewoon zo goed op de foto!
Woensdag knutselden de kinderen verder aan het werkje van vorige week. De technieken 'scheuren', 'rollen' en 'plakken' kwamen opnieuw aan bod. Daarna gingen de kinderen turnen en als laatste lesuur oefenden we het snuiten van de neus. De kinderen kregen het prentenboek 'Eddy en de reuzensnottebel' te horen. Ze vonden dit een grappig verhaal. Daarna speelden we het verkeerslichtspel, waarbij de kinderen moeten snuiten als het groen is en stoppen als het op rood verspringt. Tot slot moesten de kinderen aangeven (met de groene of rode duim) of juf Bauke haar neus correct snuit. Volgende week beginnen we met een nieuwe vaardigheid.
De sportdag was erg leuk! Met als openingslied 'het vliegerlied'. De klasgroep danste goed mee en was helemaal onder de indruk van al dat volk bij elkaar. Na het dansen werkten we met een doorschuifsysteem. Om de 20 à 30 minuten probeerden we een andere activiteit. Zo kwamen de springkastelen, het parcours, de fietsjes, de gekleurde doeken, het ballenbad en de snoezelruimte aan bod. De kinderen hebben heel hard hun best gedaan tijdens het wandelen naar de sporthal, het fruit- en koekmoment, het middagmaal en het turnen in één bepaalde ruimte. Wat zijn de juffen trots!
Op bezoek bij de ezeltjes... Ieder kind voelde zich in zijn element. Zo gingen sommige op wandel met Mira de ezel. Anderen schommelden dan weer graag. Bepaalde kinderen hadden nood aan het knuffelen met de ezels. Bij ezels hoort natuurlijk ook opruimen van de kaka of pipi. Gelukkig hebben we harde werkers die daar totaal geen probleem van maken.
Mira kwam eventjes te dicht bij en dat was spannend. Mira heeft een goede neus voor snoepjes en die snoepjes had ze geroken in de hand van Vic.
Vrijdagnamiddag was er geen muzische vorming, de kinderen mochten vrij spelen. Vervolgens kwamen ze om de beurt werken aan tafel. We oefenden de vormen, patroonvolgorde en een kleurenmatrix.
Juf doet soms ook wel eens gek. Zo plaatste ik een wasknijper op mijn oor. Daar werd om gelachen. Natuurlijk wou Jerome dit ook eens uitproberen. Op deze manier oefenden we de pincetgreep. Geen zorgen, Jerome had geen pijn. Er verscheen zelfs een lach op zijn gezicht. Al spreekt de foto dit tegen.
Nog enkele filmpjes:

.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)


.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)


.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)


.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)


.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
.jpeg)